ДАР БОГОПОСВЯЧЕНОГО ЖИТТЯ

PDFДрукe-mail

Целебрування вдячності – 2 лютого

Приготування до наступного целебрування, а також його переживання в парафіяльній спільноті може мати два особливих пункти важкості. Перший з них - це вираз вдячності Богу за дар богопосвяченого життя (з детальним визначенням тих спільнот, які служать в парафії). Другим пунктом можуть бути труднощі з усвідомленням членами спільноти, що в Церкві також існує дорога богопосвяченого життя для дівиць і для вдів. Церква дає їм особливе зміцнення на цій дорозі. Це посвячення дівиць, один із найпрекрасніших обрядів літургії Церкви. Також дорога посвяченого життя для вдів може бути великою допомогою і освяченням цього нового стану, в якому опинились. Це так само стосується вдівців. Йдеться про тих осіб, які не планують знову вступати в подружній зв’язок, але служити Богу і людям в безшлюбному стані.

Приготування:
«Особлива дорога покликання»

Після вираження вдячності Богу за дар таїнства Подружжя і зміцнення нашої віри в силу благодаті, яку протягом всього життя отримують в ньому подружні пари, звернемо нашу увагу на інше покликання: покликання до богопосвяченого (консекрованого) життя. Це також один із скарбів, якими Христос обдаровує Церкву. Чим більше оцінюємо цей скарб, тим більше за нього дякуємо.

Думки до медитації, проповіді, конференції і розмови

1. Під час Року Віри Папа Римський закликав віруючих, щоб активніше святкували віру в таїнствах. Протягом останніх тижнів ми старались переживати целебрування таїнства Подружжя. Сьогодні розпочинаємо приготування до наступного святкування. Будемо визнавати віру і дякувати Богу за дар богопосвяченого життя. Насправді обряд посвячення не належить до таїнств, але його плоди неоціненні, оскільки під час обітниць, які хтось складає на все життя, Бог обдаровує тих вибраних особливою благодаттю. Це - благодать богопосвяченості.

2. Серед багатьох покликань, якими Святий Дух обдаровує Церкву, існує також покликання до богопосвяченого життя. Воно відрізняється від покликань до подружнього та священицького життя. Становить широку течію життя в Церкві, якою йде через віки незліченна кількість чоловіків і жінок. В посинодальній енцикліці «Vita consecrata», про богопосвячене життя і його місії в Церкві і в світі, Папа Римський Йоан Павло ІІ показує значення цієї життєвої дороги та її різноманітні форми. Затримаємось на словах Папи.

3. На початку згадуваного документу Святіший Отець коротко пояснює значення цього життєвого шляху: «Богопосвячене життя, глибоко вкорінене в прикладі життя і в навчанні Господа Христа, є даром Бога Отця, уділеним його Церкві за допомогою Святого Духа. Завдяки євангельським радам характерні ознаки Ісуса – дівоцтво, убогість і послух – стають в певний оригінальний і тривалий спосіб «видимі» в світі, а погляд вірних звертається до тайни Царства Божого, яке вже присутнє в історії, але в повноті здійснюється в Небі. Протягом століть ніколи не бракувало людей, котрі – слухняно слідуючи заклику Отця і діянню Святого Духа – вибрали цю дорогу спеціального наслідування Христа, щоб віддатись Йому серцем «нероздільним» (пор. 1 Кор 7,34). Вони також залишили все, як Апостоли, щоб перебувати з Ним і так як Він віддатись служінню Богу і братам. Таким чином спричинились до об’явлення тайни і місії Церкви завдяки багатьом харизматам духовного і апостольського життя, дарованих їм Святим Духом, а в такий спосіб також внесли вклад у відновлення суспільства»  (VC 1).

4. Першою формою богопосвяченого життя, яку папа називає, являється чернече життя, «яке з’явилось вже на початках християнства і далі розквітає в їхніх краях, особливо в лоні православних Церков […]. В серці Церкви і світу, монастирі завжди були й надалі є промовистим знаком єдності, гостинним домом для шукаючих Бога і духовних справ, школами віри і правдивими осередками навчання, спілкування і культури, які служать будові церковного життя і земного суспільства в очікуванні на прихід Небесного Царства» (VC 6).

5. Друга форма віддання Богу -  це стан дівиць, пустельників і вдів. Папа пише: «Радістю і надією наповнює те, що знову розквітає сьогодні стан дівиць, посвячених Богу, існування якого в християнських спільнотах посвідчене від апостольських часів. Посвячені єпископом діви поєднуються особливим зв’язком з локальною Церквою, якій служать з посвяченням, хоча залишаються в світі […]. Пустельники і пустельниці […] через внутрішнє і зовнішнє відірвання від світу свідчать про минучість актуальної епохи, а через піст і покуту показують, що не одним хлібом живе людина […]. Останнім часом відновилась практика посвячення вдів, відома від апостольських часів (пор. 1 Тм 5, 5. 9-10; 1 Кор 7, 8) та вдівців. Ці особи, складаючи вічні обітниці чистоти, переживаної як знак Божого Царства, посвячують свій життєвий стан, щоб присвятити себе молитві і служінню Церкві».

6. Наступні форми богопосвяченого життя, зазначені в енцикліці «Vita consecrata» - це інститути, віддані повністю спогляданню; богопосвячене життя, віддане апостольським справам, світські інститути та товариства апостольського життя. Ось декілька думок про кожну з цих спільнот:

«Цілковито віддані спогляданню Бога чоловічі й жіночі Інститути є славою Церкви та джерелом небесних ласк. Своїм життям і посланництвом члени цих Інститутів наслідують Христа, Який молився на горі, свідчать про панування Бога над історією і провіщають майбутню славу.» (VC 8);

«Протягом століть на Заході розвинулось багато різних віидів черенечого життя, коли безліч осіб, зрікаючись світу, посвячували себе Богові через прилюдну професію євангельських рад, згідно з особливогю харизмою й усвталеною форрмою спільного життя, -  бажаючи в різні способи нести апостольське служіння Народові Божому» (VC 9);

«Силою Святого Духа, подиву гідного творця найрізноманітніших харизм, постали в наш час нові форми богопосвяченого життя, так начебто Святий Дух  за задумом Провидіння прагнув відповісти на нові потреби Церкви, з якими вона сьогодні зустрічається у здійсненні своєї місії у світі.

Насамперед думаємо про Світські Інститути, члени яких воліють жити у світі як посвячені Богові особи, практикуючи євангельські ради в гущі мінливої реальності, щоби бути закваскою мудрості та свідками благодаті в житті культурному, економічному й політичному. Поєднанням світськості й посвяти, що є  характерною їхньою ознакою, вони прагнуть свідчити про присутність у суспільстві завжди нового і всемогутнього Царства Христового, намагаючись силою Блаженств змінити світ зі середини. »  (VC 10);

«Заслуговують на особливе відзначення Товариства апостольського або спільного життя, чоловічі або жіночі, які у притаманний їм спосіб прямують до здійснення певної апостольської або місіонерської мети. В багатьох із них, через складання обітів офіційно визнаваних Церквою, приймається пряме зобов’язання практикувати євангельські ради. Однак, також і в цьому випадку, особливість їхньої посвяти відрізняє їх від Чернечих та Світських Інститутів» (VC 11).

7. Папа закликає до вдячності за дар покликання, даний багатьом особам: «Всі ми свідомі того, яким багатством для церковної спільноти є дар богопосвяченого життя в розмаїтті його харизм та інституцій. Тому всі разом складаймо Богові подяку за монаші Чини та чернечі Інститути, які посвячують себе спогляданню Бога чи апостольським ділам, а також за Спільноти апостольського життя, Світські Інститути, згуртування богопосвячених осіб, як і за тих, що в глибині свого серця в особливий спосіб посвячуються Богові.» (VC 2). Слушним є те, щоб в Рік Віри кожна спільнота усвідомила собі, яким великим скарбом являється богопосвячене життя і щоб наша вдячність пливла з глибини серця.

Цей особливий день целебрування віри, що розсвітлює тайну повного посвячення Богу на шляху богопосвяченого життя, будемо переживати в свято Стрітення Господнього.

Визнання віри і молитва за богопосвячених осіб

Пісня:  про віру

К: Прославляємо Тебе, нескінченний і всемогутній Господи, завжди присутній серед нас. Прославляємо Тебе в усіх Твоїх дарах, а сьогодні по-особливому вдивляємось в красу покликання до богопосвяченого життя. Міццю свого Духа розбуджуєш в серцях багатьох своїх учнів прагнення піти цією дорогою. Через обітниці чистоти, убогості і послуху вони єднаються з Тобою і стають у цьому світі свідками дійсності не з цього світу. Своїм служінням вони вносять незамінний внесок в життя усіх віруючих. Підтримують подружжя та священиків, служать справі виховання і служать хворим, провадять місійну і видавничу діяльність. Бачимо їхнє велике заангажування і дякуємо Тобі за усіляке добро, яке вносять в життя світу. Сьогодні хочемо подивитись на дорогу їхнього життя не стільки через призму їхньої зовнішньої активності, скільки щоб краще відчитати знак, яким вони є для Церкви через саме своє існування як богопосвячених осіб. Допоможи нам, Ісусе, краще зрозуміти, що хочеш сказати нам через таку дорогу покликання у Церкві.

Хвилина тиші, а після неї пісня: бажано про покликання.

Л 1: З Євангелія від св. Луки (9,23): «[Ісус] промовив до всіх: «Коли хто хоче йти за мною, нехай себе зречеться, візьме щодня на себе хрест свій і йде за мною!»

Л 2: Віримо, Господи Ісусе, що єдиною дорогою до повного з’єднання з Тобою є відкидання усього, що перешкоджає цьому. Треба зректись самих себе і наслідувати Тебе в повному відданні Отцю і братам, аж до хреста. В обітницях, які складають богопосвячені особи, показуєш нам три особливі виміри духовної боротьби. В них найважче відректись від самого себе і до кінця наслідувати Тебе. Це вимір убогості, послуху і чистоти. Дякуємо Тобі за свідоцтво життя усіх, які склали ці обітниці і їх дотримуються. Сьогодні хочемо визнати віру в те, що кожна з них певною мірою стосується нас усіх. Прийми, Ісусе, наше визнання віри і зміцни нас на дорозі наслідування Тебе.

Хвилина тиші, а після неї пісня: Credo, credo. Amen або Credo, Domine, credo.

Л 3: Важко відректись, о Господи, від усілякої прив’язаності до благ цього світу. Не завжди нам вдається осягнути повну внутрішню свободу в отримуванні і володінні земними цінностями. Занадто зайняті матеріальними справами, не достатньо сильно віримо в Твої слова: «Блаженні вбогі духом, бо вони успадкують землю». Не завжди також можемо визнати правду, що Ти сам, о Ісусе, є найбільшим Скарбом нашого життя. Сьогодні хочемо відновити нашу віру у Тебе і в Твої слова в індивідуальній молитві і у спільному співі.

Хвилина тиші, а після неї пісня: Credo, credo. Amen або Credo, Domine, credo.

Л1: Послух, значення якого пригадуєш нам через свідоцтво життя богопосвячених осіб, є не менш важким для здійснення в житті, ніж убогість. Наша зіпсована натура хоче ставити власне «я» і свою волю понад усе. Так багато сварок і суперечок народжується з того, що хтось хоче нав’язати свою волю комусь іншому. Не завжди Тебе розуміємо, о Ісусе, коли говориш, що Твоєю їжею є виконувати волю Отця. Дякуючи Тобі за приклад людей, які вірно наслідують Тебе, відновлюємо наше визнання віри в те, що лише шлях послуху Отцеві є дорогою до повноти життя.

Хвилина тиші, а потім пісня: Credo, credo. Amen або Credo, Domine, credo.

Л 2: Ісусе, Ти покликав деяких учнів, щоб на своїй дорозі покликання склали обіт чистоти. Він є виразом того, що тілом і душею віддаються лише Тобі. Тебе називають Нареченим. Не мають земного нареченого ні нареченої. Своїм свідоцтвом зміцнюють усіх, щоб перебували в чистоті, відповідної до стану їхнього життя. Дякуючи Тобі, Господи, за цей дар, хочемо визнати віру, що Ти, даєш усім сили для вірного тривання на дорозі чистоти.

Хвилина тиші, а потім пісня: Credo, credo. Amen або Credo, Domine, credo.

С: З глибокою вірою, яку сьогодні заново визнали, звернімось до Бога, в Трійці Святій Єдиного, віддаючи Йому усіх богопосвячених осіб. Це молитва бл. Йоана Павла ІІ з апостольської енцикліки «Богопосвячене життя» (Vita consecrata (№ 111).

Після кожної частини хвилина тиші, потім спів: Бог є Любов’ю

Л 4: Святий Отче, освяти своїх синів і дочок, котрі посвятились Тобі для слави Твого імені. Підтримуй їх своєю силою, щоб могли свідчити, що Ти є початком усього, єдиним джерелом любові і свободи. Дякуємо Тобі за дар богопосвяченого життя, котре з вірою шукає Тебе, а виконуючи свою суспільну місію, закликає усіх, щоб прямували до Тебе.

Л 5: Ісусе, Спасителю, Втілене Слово, Ти довірив свою життєву дорогу тим, яких покликав, притягуй і надалі до себе людей, які будуть для сучасної людини свідками Твого милосердя, заповіддю Твого повернення, живим знаком благ майбутнього воскресіння. Нехай ніщо не відділить їх від Твоєї любові!

Л 6: Духу Святий, Любове, розлита в серцях, Який уділяєш розуму, благодаті і натхнення, одвічне Джерело життя, який доводиш до кінця місію Христа через різнорідні харизми, просимо Тебе за усіх богопосвячених осіб. Наповни їхні серця глибокою впевненістю, що були вибрані, щоб любити, прославляти і служити, дозволь їм пізнати Твою приязнь, наповни їх Твоєю радістю і втіхою, допомагай їм перемагати хвилини труднощів і вставати після падінь, вчини їх відблиском Божественої краси. Дай їм відваги приймати виклики нашого часу і благодать уділяння людям доброти і людяності нашого Спасителя Ісуса Христа. Амінь.

Пісня: Aввa, Отче або колядка.

 

Целебрування:
„Подяка за дар богопосвяченого життя”

Свято Стрітення Господнього цього року припадає на суботу. Переживання цього дня збагачуємо подякою за дар богопосвяченого життя.

Опис обряду

Цього дня рекомендується розмістити в храмі символи, які допоможуть учасникам Літургії краще зрозуміти різноманітність і багатство форм богопосвяченого життя в Церкві. Оскільки це «день світла», і в цей день читаємо в Євангелії про Христа, Котрий є «Світлом для освячення поган», тому можна використати саме цей знак.

В енцикліці «Vita consecrata» Святіший Отець виділяє 6 різних форм богопосвяченого життя, а в кожній з них є багато особливих доріг реалізування цього покликання. Про це йшлося під час підготовлюючої зустрічі до сьогоднішнього целебрування. Ось дві пропозиції вираження у символах цієї різноманітності:

1. Розмістити у вертепі, котрий ще знаходиться в храмі, шість фігур, що показують згадані форми богопосвяченого життя: монах, консекрована діва, представник контемплятивного монастиря, представник чинного монастиря, представник інституту світських, представник товариства апостольського життя. Така декорація може бути розміщена у вертепі не лише на цей день, але декількома днями раніше.

2. Використати знак світла. Потрібно завчасно приготувати шість свічок різного кольору. Під час благословення світла шість осіб тримають ці свічки, стоячи близько вівтаря. Після впровадження (див. нижче) ці особи заносять світло зібраним в храмі вірним. Потім священик читає молитву благословення. Особи зі свічками можуть також стати вздовж храму і тоді вірні підходять до них, щоб запалити свічку. Можуть вибрати, до кого підійти, оскільки кожна свічка символізує інший різновид покликання (більш молитовне, формаційне, апостольське або харитативне).

Допоміжні пропозиції для целебрування

1.                  Внесення символу

У вхідній процесії додатково йдуть шість осіб, які несуть різнокольорові свічки. Після приходу до вівтаря вони стають лицем до людей, тримаючи запалені свічки або стаючи вздовж храму.

2.                  Впровадження до молитви благословення свічок

Після вхідної процесії і слів привітання, священик звертається до зібраних цими або подібними словами:  

Дорогі брати і сестри, згадуємо сьогодні день, коли наш Господь, Ісус Христос, був представлений святині і названий «Світлом на просвіту поган». Прагнемо сьогодні визнати нашу віру в те, що Він є справжнім світлом світу. Він запалює своїм світлом тих, яких обдаровує різними покликаннями. Кожна дорога, хоч відрізняється від решти, освітлена тим самим світлом віри, а мандруюча нею людина розпалюється тим самим вогнем любові. Цю єдність і водночас різноманітність бачимо в символі свічок. Шість осіб тримає шість свічок. Кожна має інший колір. Нагадують про різні форми богопосвяченого життя, розбуджених Святим Духом в Церкві. Одні з них більш контемплятивні і молитовні, інші більш чинні і апостольські, а ще інші стараються втілити обидва харизмати, живучи в світі. Ці особи підійдуть зараз до усіх зібраних, щоб передати символ світла (або: просимо підійти до цих осіб і запалити від них свої свічки).

Наступає запалення свічок під спів колядок. Після цього наступає молитва благословення (згідно Римського Месалу), а потім спів «Слава» та колекта.

3.                  Думки до гомілії (перше читання беремо з Євр 2,14-18)

1. Вдивляємось сьогодні в «Світло на просвіту поганам», в Ісуса Христа, Господа нашого і Спасителя, Який в усьому уподібнився до братів та став учасником тіла і крові – як говорить послання до Євреїв. В цьому ясному світлі, яке сяє від Христа, віднаходимо правду про Бога, а також правду про людину, про кожного з нас. Це світло роз’яснює дороги нашого життя і дозволяє пізнати наше покликання.

2. Істина про різноманітні шляхи покликання є сьогодні особливою темою наших роздумів. Існує покликання до подружжя й усі, які його відкрили, приймають таїнство Подружжя. Є покликання до священства і ті, які були покликані на цю дорогу, приймають таїнство Свячень. Дещо по-іншому є з третім різновидом покликання. Воно називається «богопосвячене життя», але в цьому світі існує незвичайна його різноманітність. Це індивідуальні і спільнотні дороги богопосвяченого життя, більш контемплятивні або більш чинні, реалізовані в монастирях або в світі, розпізнавальні завдяки відповідному одягу або ж не відрізняються зовнішніми ознаками.

3. Сьогодні хочемо дякувати Богу за цей скарб, а також запитати себе, яким чином ця особлива і водночас таємнича життєва дорога, освітлює розуміння різноманітності талантів, харизматів і завдань в парафіяльній спільноті. Також в цій спільноті є особи, які живучи в подружжі або в неодруженому стані, почуваються більш покликаними служити спільноті молитвою, інші хочуть більш дієвого заангажування, а ще інші поєднують в собі обидві дороги.

4. Особливою рисою богопосвяченого життя являється повне віддання себе Богу на конкретній життєвій дорозі. Бог розбуджує в людині таке прагнення віддання себе в жертву, а коли це покликання дозріє, обдаровує людину благодаттю посвячення. Вона освячує жертву людини і ще тісніше з’єднує її з Христом, Який повністю віддав себе. Ми усі покликані, щоб повністю віддатись і усі потребуємо, щоб наше віддання Бог благословив і освятив.

5. Дякуючи сьогодні Богу за надзвичайно багатий світ богопосвяченого життя, який під дією Святого Духа виріс в глибині Церкви, молімося також про те, щоб кожен член парафіяльної спільноти віднайшов свою дорогу покликання, своє місце служіння, в якому отримані від Бога таланти і здібності збагачуватимуть якнайширше коло осіб.

Пропозиція вселенської молитви

Вступ: Зміцнені свідоцтвом життя засновників монастирських згромаджень та інших святих, з вірою просімо Бога про необхідні благодаті.

1. Молімося за святу Церкву, якій Христос довірив світло правди, щоб занесла Євангеліє до тих, котрі його відкинули.

2. Молімося за керівників народів, щоб цінували добро, яке внесли і постійно вносять в життя людей монахи і монахині, провадячи євангелізаційні справи, виховну, харитативну і наукову діяльність.

3. Молімося за богопосвячених осіб, яких Бог учинив особливими свідками Небесного Царства, щоб відважно показували мешканцям землі їхню кінцеву мету життя.

4. Молімося про нові покликання до монашого і пустельницького життя, до усіх чоловічих і жіночих згромаджень, до товариств апостольського життя та світських інститутів, а також на дорогу богопосвячення дівиць і вдів.

 

5. Молімося за померлих, особливо тих, які через обітницю чистоти, убогості і послуху вже тут на землі переживали заручини з Христом, щоб раділи повнотою єдності з небесним Нареченим.

  1. Молімося за нас, зібраних тут, щоб вдивляючись в приклад Анни і Симеона, а також святих, що вміють добре розпізнавати знаки часу, відважно свідчили про Бога перед людьми.

Молитва: Безмежно добрий Отче, вчини, щоб життя усіх, за кого молимось, було жертвою для Твоєї слави. Через Христа, Господа нашого. Амінь.

 

Подяка після Святого Причастя

Коментатор: Бог дозволив нам сьогодні виразніше побачити багатство богопосвяченого життя, яке розбудив у своїй Церкві. Повні вдячності за цей скарб, що ясніє серед Божого Народу, співаймо разом з Марією гімн прославлення Богу, ім’я Якого святе, а Його милосердя з покоління в покоління.

Пісня: Magnificat

Якщо ви помітили помилку в тексті натисніть: Ctrl + Enter.
: Купить корпус для компьютера. Самый лучший корпус для компьютера. Игровой корпус для компьютера. Скачать программы для компьютера. Быстро скачать русские программы для компьютера. Скачать программу для очистки компьютера. Профильная труба цена. Трубу профильную куплю дорого. Труба профильная гост. Новые смартфоны цены. Купить новый самсунг смартфон. Новая модель смартфона.
Горяще туры в турцию. Лучшие туры в турцию все включено. Подбор тура в турцию. Народное лечение глаз. Все болезни глаз лечение. Отекли глаза лечение. Готовые программы Python. Учим python 3 быстро. Скачать книги по языку python. Боли внизу живота. Болит живот при беременности сильно. Почему болит живот.
skrynka-intencij2

Дієцезіяльні Проекти

football180x180
caritas18Ox112
wsd-gorodok
ibn-gor.org.ua180x112
credo-ua.org180x112
credo-ua.org180x112

Друзі

rm170x60

ewtn170x51

cmc-ban-big

Powered by ArtGattino
hosting gattino.org.ua